Veelgestelde vragen

In deze toch al moeilijke tijd willen wij het u zo makkelijk mogelijk maken. Zie daarom hieronder een verzameling van veelgestelde vragen.


Wat kost het plaatsen van een rouwadvertentie?

De kosten van het plaatsen van een rouwadvertentie zijn afhankelijk van de krant waarin u de advertentie zou willen plaatsen. De prijs van de advertentie wordt berekend op basis van het aantal kolommen in de breedte en per millimeter in de hoogte. U kunt altijd een concepttekst sturen naar krant@rouwadvertentiemaken.nl of het formulier offerte aanvragen invullen. U ontvangt dan een offerte en voorbeeld. Dit is kosteloos en vrijblijvend.

Benieuwd naar hoe de kosten berekend worden? In deze video wordt dit uitgelegd.

Worden er kosten in rekening gebracht voor de opmaak van de rouwadvertentie?

Dit verschilt per krant. In sommige gevallen worden er € 25 opmaakkosten in rekening gebracht voor het opmaken van de rouwadvertentie. Ons team is ervan op de hoogte om welke kranten dit gaat en zal dit ook aangeven bij de prijsopgave. Het zelf opmaken van de advertentie via onze zelfmaaktool is altijd gratis.

Het maken van een rouwadvertentie lukt mij niet of ik heb specifieke wensen. Kunnen jullie me helpen?

Indien u hulp nodig heeft bij het maken van een rouwadvertentie of specifieke wensen heeft met betrekking tot lettertypes of afbeeldingen, dan is het mogelijk de tekst bij ons aan te leveren via krant@rouwadvertentiemaken.nl of via offerte aanvragen. U kunt in de mail of aanvraag uw wensen vermelden. Wij zullen u voorzien van prijsopgave en voorbeeldadvertentie.

Hoe kan ik zelf een foto toevoegen aan de opmaak van de rouwadvertentie?

Via de opmaaktool van onze website gaat dat helaas niet. Graag willen we u verzoeken de tekst en foto per mail aan te leveren via krant@rouwadvertentiemaken.nl of via offerte aanvragen. Wij zullen de advertentie voor u opmaken. U ontvangt dan per e-mail de voorbeeldadvertentie en prijsopgave.

Ik wil mijn rouwadvertentie plaatsen bij de hoofdadvertentie, controleren jullie dit?

Indien u wilt dat de rouwadvertentie bij de hoofdadvertentie van de familie geplaatst wordt, verzoeken wij u dit tijdig bij ons kenbaar te maken. Dit kunt u vermelden bij uw aanvraag. In dat geval zal de advertentie vastgehouden worden tot het moment dat de hoofdadvertentie geplaatst wordt.

Hoe lang duurt het voordat ik een proef en prijsopgave ontvang?

We streven er naar uw aanvraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Tijdens kantoortijden ontvangt u binnen 2 uur een reactie. In het weekend wordt uw aanvraag ook behandeld, echter kan onze reactie dan iets langer op zich laten wachten. We houden hierbij wel rekening met de sluitingstijd van de krant.

Er zit nog een fout in de rouwadvertentie, kan ik dit nog wijzigen?

Als de krant nog niet gesloten is, is het nog mogelijk om de wijzigingen te verwerken. Wij verzoeken u vriendelijk om de aanpassingen naar krant@rouwadvertentiemaken.nl te sturen.

Kan ik een rouwadvertentie die al verwerkt is wijzigen?

Als de krant nog niet gesloten is, is het nog mogelijk om de wijzigingen te verwerken. Wij verzoeken u vriendelijk om de aanpassingen naar krant@rouwadvertentiemaken.nl te sturen.

Controleren jullie de rouwadvertentie ook op spellingsfouten?

Wij zullen de advertentie altijd controleren, echter zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in aangeleverde teksten. Als we de advertentie aanpassen, dan zullen we een aangepaste versie per e-mail sturen.

De krant is al gesloten, kan mijn rouwadvertentie alsnog mee?

Bij enkele kranten kunnen we de advertentie, met uitzondering, korte tijd na sluiting aanleveren. Wij zullen dit zo snel mogelijk voor u controleren zodra u de tekst heeft aangeleverd. Wij verzoeken u na het aanleveren van de tekst, ons tijdens kantoortijden direct te bellen, zodat wij dit zo snel mogelijk voor u in gang kunnen zetten.

De bestelde advertentie staat niet in de krant, hoe kan dat?

Indien u akkoord heeft gegeven op de advertentieplaatsing en deze niet geplaatst is in de krant, dan verzoeken wij u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Dit kan via krant@rouwadvertentiemaken.nl of door te bellen naar 088 118 9002. Wij gaan het dan zo spoedig mogelijk voor u uitzoeken en komen met een passende oplossing.

Ik woon niet in de buurt waar de krant wordt bezorgd, kan ik een bewijsexemplaar ontvangen?

Wij versturen geen bewijsexemplaren per post. Wij kunnen u wel een bewijsnummer per e-mail toesturen als u aangeeft deze te willen ontvangen. ­­­­

Kan ik een rouwadvertentie telefonisch doorgeven of bij jullie langskomen?

Dat is helaas niet mogelijk. Wij werken uitsluitend per e-mail, voor vragen over de plaatsing of opmaak zijn wij uiteraard wel telefonisch bereikbaar via 088 118 9002.

Is het mogelijk om de factuur na de sluitingstijd van de krant te voldoen?

Voor bedrijven maken we een uitzondering en mag de factuur na de deadline worden voldaan wanneer hier door ons schriftelijke toestemming voor is gegeven.

Hoe kan ik de rouwadvertentie betalen?

U ontvangt van ons, na akkoord, een factuur per e-mail. Het bedrag kunt u gemakkelijk via IDEAL voldoen of overmaken middels internetbankieren.

Hebben jullie ook voorbeelden van rouwadvertenties?

Ja, voorbeelden van rouwadvertenties kunt u terugvinden op onze voorbeelden pagina.

Hoe kan ik zelf een rouwadvertentie samenstellen

Dat kunt u lezen op ons stappenplan.

Staat uw vraag er niet bij?

Dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen om uw vraag te stellen. Dit kan per e-mail via: krant@rouwadvertentiemaken.nl of telefonisch: 088 118 9002.

Wij maken gebruik van cookies om de website goed te laten functioneren.
Als je onze website gebruikt, gaan wij ervan uit dat je daarvoor toestemming geeft.